Maaltijdsalade met gerookte kipfilet en geitenkaas

http://www.recipegirl.com/2012/04/02/spinach-salad-with-chicken-avocado-and-goat-cheese/#_a5y_p=1153172

Dit eten we vandaag! Lees meer…

image
Deze afbeelding is van recipegirl.com

Ik moet toegeven; niet erg budget. Ik kwam dit recept vanochtend op Pinterest tegen en ben vanochtend bij de Jumbo geweest om de ingrediënten in te kopen. Ik was ongeveer €12,- kwijt. Ik heb wel wat spinazie, pijnboompitten en geitenkaas over. Daar kan ik morgen weer wat mee 🙂 De Lidl was nog niet open, maar daar zou ik denk ik minder dan €10,- kwijt zijn geweest.

Hieronder de Nederlandse variant van het recept. Handig voor de mensen die geen Amerikaanse cups (maatbekertjes) in huis hebbe
n.

image
Cupjes

Ingrediënten en bereiding voor 2-3 personen
●8 cups / 8 handen verse spinazie. Snijd de spinazie in reepjes.
●1 cup/150gr cherrytomaten (gehalveerd)
●0.5 cup / 1/3e blik maïs
●1 gerookte kipfilet, in stukjes gesneden
●1 avocado, in blokjes gesneden
●1/3e cup / 3 schijfjs verkruimelde verse geitenkaas (of feta, als je dat lekkerder vindt)
●1/4e cup / 35gr geroosterde pijnboompitten
image

Gooi alle ingrediënten door elkaar heen in een grote schaal of pan. De verhoudigen zijn heel belangrijk bij dit recept, zodat niet 1 smaak gaat overheersen. Nu kun je de dressing gaan maken:

image
Dressing ingrediënten

Giet de volgende ingrediënten in een schaaltje en roer het stevig door.

●3 tbsp / 6 afgestreken eetlepels azijn
●2 tbsp / 4 afgestreken eetlepels extra virgine olijfolie
●1 tbsp / 2 afgestreken eetlepels franse mosterd
●peper en zout naar smaak.
image

Giet de dressing over de salade en meng nog een keer goed door.

Aangezien ik dit recept niet zelf bedacht heb, mag ik dit zeggen: ik vond dit een heerlijke maaltijd!! Valt licht op de maag (wat voor mij fijn is, mijn buik is al vol genoeg, met een baby erin ;)) en het voelt erg gezond om zo vers te eten. Eet smakelijk!

Reageer

