Superfoods workshop

Het is een enorme trend en ik heb er al een keer over geblogd: superfoods. Ik wilde hier meer over leren en ben met een vriendinnetje naar de superfoods smoothies workshop van KokoToko in Groningen.

Superfood smoothies

Over KokoToko

KokoToko volgens hun Facebookpagina:

“KokoToko is een mini warenhuisje vol eerlijke waren, in huiselijke stijl. De happy huiskamer van Groningen!

Bij KokoToko in de Zwanestraat heeft alles een eerlijk en duurzaam karakter. Maar dan wel in een jasje waar je blij van wordt! Dus weg met het stoffige imago, weg met het vooroordeel dan aan eerlijk gemaakte producten een flink prijskaartje hangt en welkom bij KokoToko! We hebben toffe shirts, broeken, jurkjes, sjaals/mutsen/handschoenen, boeken, lunchtools, accessoires, workshops en lezingen. Input? Laat het ons weten! Ohja, houd de pagina in de gaten want binnenkort kan je bij ons ook nog eens verse thee en vers gemaakte sappen (met superfoods) drinken 🙂

De workshop
Een hip, duurzaam winkeltje dus. De winkel wordt gerund door twee jonge meiden, die ons enthousiast verwelkomden. Voor 15 euro kregen we uitleg, mochten we smoothies maken en proeven en kregen we ook nog eens een proefpakketje superfoods mee naar huis.
 
Na een kop thee en uitleg over superfoods konden we (veel!) vragen stellen. De dames vertelden ons honderduit over alle superfoods. Het belangrijkste dat ik geleerd heb: als je een groene smoothie maakt, zorg dan dat er koolhydraten, eiwitten en vetten in zitten. Op die manier is de smoothie vullend en zitten alle voedingsstoffen erin die je nodig hebt. Wil je zelf meer leren? Volg dan een workshop bij Koko Toko of kijk op Superfoods.nl.
 
Ingrediënten voor de superfoods smoothie snijden
 
Na de uitleg mochten we zelf smoothies maken. Mijn vriendin en ik kregen het thema ‘herfst’ mee. Dit resulteerde in de het volgende recept:
 
Herfst smoothie
 
De resultaten van de verschillende groepjes; de middelste is onze herfst smoothie.
 
Superfood smoothies
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Proefpakketje
 
 
Het was een erg geslaagde avond. Ik hou de Facebookpagina van Koko Toko in de gaten voor meer leuke workshops!
 
Superfoods en een klein budget

Ook met een klein budget kun je genieten van superfoods smoothies. Wat belangrijk is om te onthouden: je hebt geen hippe superfoods nodig voor een gezond dieet. Met gewoon gevarieerd eten kun je ook alle voedingsmiddelen binnenkrijgen.
Als je toch mee wilt doen aan deze trend, kun je bijvoorbeeld bij de Jumbo superfoods kopen als chiazaad, kokosvet, blueberries en lijnzaad. Die zijn minder duur dan bij speciale winkels. Bovendien heb je vaak maximaal een theelepel per dag nodig per superfood. Met een pakje chiazaad van een paar euro bijvoorbeeld, doe je maanden.
 
Ingrediënten in de blender
 
Nu ik de workshop gevolgd heb, ben ik zelf ook met superfood smoothies bezig. Het gaat bij mij nog erg met trial en error: soms heb ik een heerlijke smoothie, andere keren is hij bruin en smaakt hij bitter. Als ik een lekkere vind, ga ik hem met jullie delen! De herfst smoothie is in elk geval al het proberen waard.
Reageer

