Fancy cinnamon rolls

Zondag: bakdag. Cinnamon rolls maak ik volgens het recept van Nigella Lawson. Ongeveer €4-5,- voor een bakplaat vol rolletjes.

image

Het recept vind je hier. http://www.nigella.com/recipes/view/fancy-cinammon-rolls-4284%20

image

Vaak heb ik geen eieren in huis, dus het bestrijken met ei aan het eind sla ik over. Verder gebruik ik geen verse gist, maar gewoon een zakje gist van de supermarkt. Zorg tenslotte dat je ongezouten roomboter gebruikt. Geen margarine.

image

Veel ingrediënten maak je niet helemaal op. Je kunt ze nog gebruiken in andere recepten, zoale mijn parmezan oregano brood.

Ik heb de kaneelrolletjes net gemaakt. Mijn hele huis ruikt nu lekker naar vers brood met kaneel.

Veel plezier met dit recept!

Reageer

