Gevulde pita met gehakt

Gehaktballetjes in pitabrood met groente; een gezondere variatie op shoarma. Prijs €6,- voor 2 personen.

Ingrediënten

Voor 2 personen

  • 200 gram rundergehakt
  • 4 pitabroodjes
  • 4 tomaten of 2 vleestomaten of blik tomatenblokjes (tomatenblokjes zijn de goedkoopste optie)
  • 1 ui
  • 100 gram champignons (of porto bello paddenstoelen, maar deze zijn duurder)
  • IJsbergsla of rucola
  • theelepel knoflookpoeder of 1 teentje verse knoflook
  • theelepel Provençaalse kruiden
  • peper en zout
  • Olijfolie of bakboter
  • Eventueel paneermeel en 1 ei (is optioneel voor door het gehakt)

Bereiding
Snijd de champignons in kleine stukjes. Versnipper de ui. Bak de helft van de ui en de champignons op laag vuur tot de ui zacht is. Voeg tijdens het bakken de knoflook en Provençaalse kruiden toe. Laat het na het bakken even afkoelen.

Snijd de tomaten in blokjes, of open het blik tomatenblokjes.

Kneed de gebakken champignons en ui door het gehakt. Voeg eventueel een ei en paneermeel toe als je dit in huis hebt. Dit is niet essentieel, maar wel lekker. Draai er kleine gehaktballen van, van ongeveer 4cm in doorsnede. Druk ze een klein beetje plat.

Bak de gehaktballetjes met een beetje bakboter of olijfolie in een grote koekenpan of hapjespan. Als de gehaktballetjes bijna klaar zijn bak je het tomaten-ui mengsel en verwarm je de pitabroodjes in een broodrooster of in de oven.

Vul de pitabroodjes met een klein handje rucola. Verdeel de gehaktballetjes en daarna het tomaten-ui mengsel over de pitabroodjes.

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s